Náš obľúbený hot-hatch prichádza v aktualizovanej forme s domácimi cenami.
Ani Renault sa netají tým, že tajomstvo úspechu modelu Mégane je z veľkej časti založené práve na jeho športových verziách. Prvý Mégane RS prišiel v roku 2004, od tej doby bol vždy jedným z najviac zameraných hot-hatchbackov na trhu, berúc a prehadzujúc si s ďalšími konkurentmi rekordy na severnej slučke Nürburgring-u.
Aktualizovaná verzia prináša jeden výkon, 300 koní, a v tomto prípade podľa individuálnych chutí žiaľ motor spojený výhradne s automatickou prevodovkou EDC. Síce podľa viacerých názorov je Mégane RS lepší práve s automatom, manuálna prevodovka je však neodmyslyteľnou súčasťou hot-hatchbackov. Preto nás jej strata trochu mrzí.
Nový Mégane RS sa spolieha na 1.8-litrový turbomotor s výkonom verzie Trophy. Nájdeme ho aj v športových coupe Alpine. Zvýšený je jeho krútiaci moment, a to o 30 Nm, s finálnou hodnotou 420 Nm, čím patrí k špičke tejto vzrušujúcej kategórie vozidiel. Nový je aj výfukový systém disponujúci klapkou pre regulovanie intenzity zvukového prejavu.
V interiéri disponuje novým 9.3-palcovým displejom za príplatok obsahujúcim aj novú verziu systému telemetrie R.S. Monitor, zobrazujúcu všetky potrebné športové informácie pre vodiča. Nový a väčší je aj 10.2-palcový prístrojový TFT štít. Voliteľným prvkom pri verzii Trophy sú aj športové sedadlá Recaro.
Mégane RS Trophy disponuje rovnakým výkonom, teda 300 koní. Na rozdiel od verzie RS však disponuje podvozkom CUP, ktorý obsahuje samosvorný diferenciál Torsen, poskytujúci lepšiu trakciu pre prejazde zákrut. Taktiež disponuje tuhšími tlmičmi a pružinami. Ich tuhosť bola zýšená o 25, respektíve 30%. Tuhšie v porovnaní s Mégane RS sú aj stabilizátory, a to o 10%.
Verzia RS Trophy si okrem toho zachováva predné dvojdielne plávajúce brzdové kotúče. Sú ľahšie o 1.8 kg, taktiež lepšie odvádzajú teplo pri náloži, a teda je vyššia aj ich výdrž. Chýbať nesmú štandardné 19-palcové disky kolies Jerez. Za príplatok možno auto vybaviť aj kolesami Fuji Light. Tie sú o 2 kg ľahšie, obuté do lepivých pneumatík Bridgestone Potenza S007, ktoré boli špeciálne vyvinuté pre Renault Sport.
Renault Mégane RS si bude možné zaobstarať od 36 150 EUR, kým ešte viac zameraná verzia RS Trophy počnúc od 40 550 EUR.
Renault Mégane RS Trophy v plnej výbave so všetkými príplatkami ako panoramatická strecha, systém telemetrie, adaptívny tempomat, head-up displejom alebo sedadlami Recaro vyjde na 48 050 EUR.
Foto: Renault
MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…
Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…
Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…