Hyundai Kona N je oficiálna: Pre koho je?

Hyundai Kona N sa zaradí medzi Ford Puma ST a Volkswagen T-Roc R.

Hyundai dnes oficiálne potvrdil dlho očakávané, a predstavil svetu Hyundai Kona N. Malý ostrý crossover zameraný na potešenie z jazdy, ktorý dopĺňa ostrých súrodencov i20N a i30N. Ceny síce zverejnené neboli, prví zákazníci si ho však budú môcť objednať už koncom tohto leta, s doručením neskôr tento rok.

Motor, prevodovka a dynamika

Kona N je podobne ako i30N poháňaná motorom 2.0 T-GDI, produkujúcim aj identické výkonové parametre, teda 280 koní a 392 Nm. Rovnako je tento agregát spojený výhradne s 8-stupňovou automatickou prevodovkou N DCT s mokrými spojkami. Toto rozhodnutie bolo uskutočnené najmä kvôli dynamickým pozitívam, ako aj spätnej väzbe zákazníkov. Sila je prenášaná na predné kolesá.

Prevodovka má aj niekoľko špeciálnych režimov:

N Grin Shift (NGS) – maximalizácia výkonu na 290 koní po dobu dvadsiatich sekúnd.

N Power Shift (NPS) – pri preraďovaní neprichádza vďaka agresívnemu radeniu k strate výkonu,

N Track Sense Shift (NTS) – automatické rozpoznanie jazdných podmienok, optimalizácia radenia a využívania výkonu, ako by to robil profesionálny pretekár

Hyundai Kona N zrýchli z 0-100 km/h za 5.5 sekundy, čo je paradoxne o 4 desatiny rýchlejšie, ako pri i30 N DCT. Pri porovnaní s veľkostne podobnými autami sa nachádza v strede medzi Ford Puma ST a Volkswagen T-Roc R. Kým Volkswagen zrýchli na stovku za 4.8 sek, menej nabitému Fordu tento šprint zaberie 6.7 sekundy. Maximálna rýchlosť je 240 km/h.

Podvozok

Čo sa podvozku a riadenia týka, zmeny sú takmer identické ako pri i30N. Disponuje rovnakým eLSD, elektronickým posilňovačom so zvýšenou tuhosťou a nižším prevodovým pomerom alebo adaptívnymi tlmičmi pre zníženie vplyvu vyššieho ťažiska, ako aj o približne o 100 kg vyššej hmotnosti na úrovni 1 510 kilogramov. Zadná náprava je viacprvková, širší je rozchod kolies na oboch nápravách aj vyššia je aj celková tuhosť vozidla, pre lepšiu stabilitu pri vyšších rýchlostiach a redukciu náklonov karosérie.

Auto jazdí na 19-palcových kovaných diskoch s pneumatikami Pirelli P Zero o rozmere 235/40 R19. Súčasťou športového auta musí byť aj poriadne výkonná brzdová sústava, ktorá tu tiež nechýba. Na jej chladenie sú uspôsobené aj kanáliky integrované v prepracovanej prednej maske, ktorá disponuje taktiež väčšími nozdrami pre lepšie dýchanie agregátu.

Nový je aj dvojitý zadný spojler, spodný difúzor a chýbať nesmú ani typické ohromné Hyundai N výfukové koncovky s aktívnymi klapkami, po novom dostupné aj bez priplácania si za ne.

Vnútro

Vnútro je podobné klasickej vyššie vybavenej Kone s 10.25-palcovým digitálnym prístrojovým štítom aj stredovým displejom. Rozpoznávacími znakmi je kontrastné zošívanie, použitie Alcantary na N športových sedadlách. Nový je taktiež volant s nastaviteľnými N tlačidlami, pre voľbu jazdných režimov.

Foto: Hyundai

Related posts