Hyundai Tucson prináša malé, no príjemné zmeny, pričom zachováva všetky svoje silné stránky. Menovite dizajn, praktickosť, komfort a aj v roku 2024 dieselový agregát v ponuke.
Hodnotenie: 8/10
Rodinný obľúbenec Tucson, ktorého sa v predošlom roku predalo v Slovenskej Republike až 1 826 kusov si v rámci faceliftu prešiel decentnými zmenami. Kým najmä tie používateľské prevažujú, jemným refreshom si prešiel aj dizajn vozidla. Slovenského zákazníka musí tešiť najmä stála prítomnosť vznetového agregátu 1.6 CRDi, ktorá robí Tucson stále extrémne príťažlivým vozidlom pre Slovenský trh.
Práve ten je tou najvýraznejšou zmenou. Návrat ku klasickým tlačidlám je očividný a správny. Volant bez loga Hyundai, podobný tomu z vozidiel Ioniq, je s nimi radosť používať.
Výraznou novinkou je aj páka voliča automatickej prevodovky, ktorá je po novom, podobne ako v Ioniq6 pod volantom. Omnoho lepšie riešenie ako v pred-facelifte, ale aj celkovo. Omnoho lepšie než volič umiestnený hore, ako to majú vozidlá VW či Mercedes. Vodič len oprie dlaň o stehno a nastaví požadovaný prevod.
Ďalšie novinky zahŕňajú zbrusu nový infotainment, ktorý je prehľadnejší, má hravejší dizajn a ešte lepšiu pripojiteľnosť. Aj ovládanie klimatizácie je na samostnom displeji, tento krát matnom a viditeľnom za každých podmienok.
Ostatne má interiér nové tvary, najmä podsvietenú odkrytú úložnú plochu pred spolujazdcom či použitie novej látky naprieč celou prednou časťou kabíny.
Dizajn Tucsonu je silným predajným aspektom auta. Aj preto sa ho výrobca dotkol iba minimálne. Upravené sú hlavné predné svetlomety, ktoré teraz disponujú funkciou LED Matrix, a vypínajú jednotlivé diódy aby neosvecovali prichádzajúce autá.
Povedľa nich teraz vedú väčšie tunely prednej aerodynamickej clony vozidla. Aerodynamiku a chladenie motora tiež zlepšujú aktívne clony predného chladiča umiestnené za spodnou mriežkou predného nárazníku.
Denné svietenie má teraz 4 elementy namiesto 5 predtým.
Priestor vzadu a Kufor sú silnou devízou vozidla. Zachovalo sa nastavovanie sklonu operadiel vzadu. Vyhrievanie zadných sedadiel, či výduchy ventilácie aj USB-C nechýbajú taktiež.
Kufor má stále rozmerných 546 litrov pri pohone mHev CRDi AWD.
Novinkou je mild-hybrid pri testovanom dieseli. Odľahčuje prácu motora pohonom komfortného príslušenstva a aj v spaľovacom Tucson si tak vodič môže užiť pribrzďovanie rekuperáciou.
Výkon zostal zachovaný. 136 koní a 320 Nm krútiaceho momentu dostupného medzi 2000-2250 otáčkami. V spojení s pohon všetkých kolies AWD.
Autu udeľuje zrýchlenie za 11.6s a maximálnu rýchlosť 180 km/h.
Jazda s týmto motorom je v premávke príjemná. Vďaka typickému záťahu od spodu plne postačuje na jazdenie s premávkou.
Pre dynamiku hľadajúcich šoférov však istotne nie je, nakoľko dieselový motor v otáčkach výrazne stráca silu. Títo by mali siahnuť po je klasickom Hybride s výkonom 230 koní.
Diesel je v tomto prípade spojený so 7-stupňovým automatom DCT. Ktorý bol aspektom, ktorý by chcel optimalizáciu.
Na diaľnici točí pri 130 km/h rýchlosti 2500 otáčok, čo pocitovou hlučnosťou nie je úplne málo. Prevodovka tiež disponuje občasnými hluchými miestami, pocitovo pripomínajúcimi preklz spojok. Niečo s čím som sa stretol aj pri teste sesterskom Kia Sportage s 1.6 T-GDI AWD.
Podvozok Hyundai Tucson využíva zavesenie MacPherson vpredu a Multi-Link Vzadu. Predné zavesenie dostalo výraznejší uhol pozitívneho casteru než u pred-faceliftu. Zavesenie kolies disponuje slušnými negatívnymi odklonmi na oboch nápravách. Výraznejším však na náprave zadnej. Tá tiež v pozdĺžnom smere disponuje aj malým uhlom odchýlenia toe-in približne 0.5-0.7 stupňa.
Tlmiče a pružiny majú veľmi dobre nastavenú tuhosť aj odskok. Kontrola tela je na veľmi dobrej úrovni a dodáva pocit vezenia sa v ľahšom vozidle, než Tucson pri hmotnosti 1684 kilogramov reálne je.
Čo sa komfortnej jazdy týka, veľmi správne pomalšie dosadá na predok, kde je ťažší dieselový agregát. Z tohto hľadiska tak je podvozok zvládnutý primerane pre komfort aj bezpečnosť, nakoľko predná časť vozidla sa nenechá ľahko rozhodiť vlnami v zákrute.
Facelift pre Hyundai Tucson prináša malé, ale predsa podstatné zmeny, ktoré zlepšujú najmä používateľský zážitok v interiéri vozidla. Malé dizajnové osvieženia pomáhajú udržať si konkurencie schopnosť vo veľmi bohatej konkurencii.
Pri tom všetkom Tucson stále zostáva najmä skvelým rodinným autom, ktoré ponúka veľa priestoru a pohodlia pre rodinu. Silnou stránkou zostáva široká ponuka motorizácií s dieselom v tuzemku stále „in“, čo ho robí v porovnaní s inými konkurentmi silným hráčom na trhu vozidiel SUV v Slovenskej Republike.
Facelift Nissan Qashqai prináša nielen oveľa viac Japonský dizajn oproti predchodcovi, ale aj inovatívny pohon…
MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…
KGM Torres EVX je vďaka nízkemu cenovému rozdielu pri spaľovacom KGM Torres atriktívnou možnosťou na…
Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…