Recenzie

2022 SsangYong Rexton – Čo viac si priať?

Hodnotenie: 10/10

Cena modelu od: 34 990€

+

výhodná cena za auto bez citeľných kompromisov, kvalita zhotovenia, ovládanie a rozloženie prvkov v interiéri ticho počas jazdy, postačujúci výkon, 8 st. automat, spotreba, jazda v teréne, sedenie vzadu, kufor, kvalita kamier okolo auta, technicky vyspelý podvozok, dizajn

typický záujemca o SUV dneška neocení rámovú konštrukciu

„SsangYong Rexton je bezkonkurenčne najlepšou ponukou medzi SUV na trhu. Len za niečo málo cez 50 000€ v plnej výbave ponúka neskutočnú hodnotu. Za 50k € si dnes môžete kúpiť aj Škodu Kodiaq, alebo Hyundai SantaFe, tie však ani zďaleka nie sú tak plnohodnotnými SUV ako Rexton.“

Benjamin Mazanka, UpShifter

Väčšina fanúšikov SUV sa nevie zmestiť do kože, čo sa veľkosti auta týka, preto je dobré vedieť, že za podobné peniaze ako Škoda Kodiaq v slušnej výbave je o triedu väčšie SUV, ako sú BMW X5, Volvo XC90 a pod.

Prekvapivo na svoje rozmery s ním však nie je vôbec ťažké nájsť parkovacie miesto a ani zaparkovať, a pre tých ktorým parkovanie nejde sú tu aj kamery zaberajúce 360 stupňov okolo auta skutočne prémiovej kvality zobrazenia.

A to nie je na aute jediná prémiová vec. SsangYong Rexton je ďaleko od minulosti, kedy to bolo auto dizajnom nie práve po chuti, aktuálny Rexton vyzerá vskutku reprezentatívne, má veľkú papuľu a sebavedomý pohľad v ktorom ukrýva skutočne silné LED svietenie a s pekným svetelným podpisom vzadu.

Interiér je miestom skĺbenia prémiovej kvality zhotovenia, citu pre detaily ale aj rozumu. Sú tu krásne kožené výplne dverí s krásnym dekorom, podobne krásny tvar majú aj sedadlá s kvalitným prešívaním. Všetky ovládače sú presne tam kde by ste ich intuitívne hľadali. Odkladacie miesta, v iných autách odkryté sú tu zakryté, čím dodávajú stredovému tunelu čistotu a eleganciu. Do rúk zase skvelo padne štvroramenný volant, na ktorom sa toho ovláda veľa, avšak tlačidlá sú tak logicky usporiadané, že je to radosť.

Pracovisko vodiča je jednoducho ideálnym miesto na trávenie času s rovnakou výbavou, akou disponujú aj prémiové značky.

Podstatnou vecou na veľkom luxusnom SUV je aj odhlučnenie, a o tom je skvelé vedieť, že je na úrovni BMW, Audi či Mercedesu, na kabíne je na diaľnici ticho, že sa dá šepkať, SsangYong jednoznačne na zvukovej izolácii nešetril.

Keďže veľké SUV sú aj rodinné vozidlá, poteší vedieť, že vzadu je to taktiež skvelé. Miesta je tu fakt veľa, naviac majú zadné operadlá nastaviteľný sklon takmer do polohy na ležanie, čo zadní pasažieri istotne ocenia. Rodinu poteší za zadnými sedadlami sa nachádzajúci ohromný batožinový priestor 1 051 litrov! Kto by ho nepotreboval a má viac detí, má možnosť siahnuť po 7 miestnej verzii, pri ktorej zostane za poslednými dvomi ľudmi v aute priestor ešte 240 litrov v kufri, čo je priestor kufru mestského auta ako VW Up! Batožinový priestor tak je ideálom pre rodiny, alebo aj na venčenie domáceho miláčika na lúke.

Naviac, pre rodinné typy, SsangYong Rexton potiahne za sebou príves až do 3 ton, a jedná sa o schválení pre možnosť utiahnuť ešte o 500 kg viac, teda 3.5 tony! Niečo čoho napríklad elektroauto, alebo iné tzv. rodinné SUV nie sú schopné.

O ťahanie vecí, ale po väčšinu času jazdenie sa stará v európe jediný motor. Diesel 2.2 e-XDi. Tento motor dáva autu tažkému 2147 kilogramov výkon 202 koní a až 441 Nm krútiaceho momentu! Spojený je s 8 stupňovým automat E-Tronic.

Takže keby porovnávame s európskymi prémiovými SUV, máme možno menej koní, ale krútiaci moment a hlavne 8 stupňový automat tu je. Tento automat radí skutočne hladko a plynulo, a na diaľnici točí auto pod 2000 otáčok, čo zachováva neskutočný pokoj vnútri auta.

Po stránke jazdy je ale SsangYong ešte pravé SUV. Stojí na poctivej rámovej konštrukcii, tak ako aj pick-upy alebo SUV v minulosti. Konštruktéri SsangYong však maximalizovali schopnosti takejto konštrukcie na ceste, keďže na nej bude Rexton častejšie ako v teréne.

Auto je preto vybavené lichobežníkovým zavesením vpredu! Vzadu zase 10 prvkový multilink. Toto sú dva najlepšie typy zavesenia kolies pre jazdné vlastnosti spomedzi najčastejšie používaných. Vďaka nim má Rexton na tak ohromné auto prekvapivo výbornú spätnú väzbu cez volant aj sedadlo, a keď prejdete cez prvotný náklon mäkších tlmičov, môžete s ním skutočne sebavedomo prechádzať zákruty.

Otočným ovládačom, podobne ako v iných SUV si možno vyberať aktuálny typ pohonu. Na ceste zvyčajne automobil poháňa výhradne zadná náprava, je možné si však zvoliť režim 4WD High, ktorý sa dá používať aj na ceste. Tento režim v mimo asfaltu postačuje na ľahší terén, ktorý by však autá typu Škoda Kodiaq alebo menšie stredne veľké SUV nazvali nepriechodným terénom. Pre ten najtažší je tu potom 4WD Low alebo Lock, ktorý je pre hardcore terén.

Spôsob akým Rexton sebavedomo atakuje terén je pôsobivý, toto auto nemá s ničím problém, trakčný systém funguje ukážkovo, podobne aj štvorkolka. Zvláda všetko, ťažké kríženia, zabahnené prudké výjazdy a samozrejme vďaka HDC(Hill Descent Control) aj zjazdy.

Veľa ľudí pri debatách o SUV z mojej skúsenosti rozpráva o pojme mne neznámom. Bezpečnosť. Pri nej je dobré vedieť, že Rexton je vybavený 9 airbagmi, volantom aj stĺpikom riadenia navrhnutými tak, aby absorbovali náraz a chránili hrudník. Dokonca sú tu aj aktívne opierky hláv na sedadlách, ktoré sa v prípade kolízie pohnú dopredu, čím výrazne znížia silu nárazu hlavy do nich. A keďže auto má rámovú konštrukciu, pri čelnej zrážke budete víťazom aj tak pravdepodobne VY v Rextone.

Ešte k spotrebe. Mesto 11-13 l/100km. Diaľnica 10.7 l/100km. Okresky 7.7 l/100km. Dosiahnutá kombinovaná spotreba 8.4 l/100km je na tak veľké auto taktiež impozantná.

Aktuálny SsangYong Rexton je jedno fantastické vozidlo! Za niečo cez 50 tisíc € ponúka kvalitu konkurujúcu premiantom, krásny, elegantný a reprezentatívny dizajn karosérie a spracovanie interiéru, ťažnú silu a dominantnú priechodnosť terénom, 8 stupňovú prevodovku, spotrebu na úrovni Mercedesu GLE, prezidentské sedenie/ležanie vzadu a masívny batožinový priestor/ 7 sedadiel.

SsangYong Rexton je ako tá naoko vyzerajúca pôsobivá ponuka od banky, na rozdiel od zmluvy v banke tu však nie je žiadne ALE malými písmenkami na konci papiera. Je to poriadne auto čo do trvalosti, kvality, luxusu aj jazdy. Ideálne pre „SUV životný štýl“.

Benjamin Mazanka

Recent Posts

Toto auto je úžasná platforma na „Sprav Si Sám“ Elektro HOT-HATCH – MG4 XPOWER

MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…

5 dní ago

2024 MAZDA 2: Najšoférskejšie auto v triede! – TEST

Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…

6 dní ago

MAZDA 2 HYBRID Facelift: V Taliansku – TEST

Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…

1 mesiac ago